Sunday, April 11, 2010

KURSUS AKUPUNTUR DI IPOH -Titik Cerdas Minda, Resdung dan Awet muda



Pengedar HPA Perak beruntung kerana berpeluang mempelajari Akupuntur yang merupakan ilmu dan seni keterampilan pengubatan dengan cara menusukkan jarum di titik tertentu pada tubuh (meridian) untuk memperoleh kesan rangsang pada energi Vital (Qi) untuk mendapatkan kesembuhan dari suatu penyakit atau untuk meningkatkan kualiti kesihatan.

Berasal dari bahasa Latin iaitu Acus(Jarum) + punggere (menusuk), dalam bahasa cina di sebut CENCIU

Kaedah perawatan ini merawat Energi yang dikenali sebagai Qi, Cairan (Xu), dan Darah (Xue) tetapi yang paling penting pesakit perlu menjaga nutrisi terlebih dahulu untuk memastikan keseimbangan di dalam ketiga-tiga item ini dalam badan.

Ilmu ini hendaklah dipelajari secara teliti kerana kelebihan dan alternatif perawatan yang boleh anda gunakan di dalam membuat rawatan kepada pesakit. Teknik-teknik ini juga dikatakan boleh menandingi suntikan botox dan juga susuk. Menarik bukan? Marilah kita kuasai ilmu ini untuk meningkatkan kemahiran yang kita ada dan sebagai persediaan kepada permintaan pesakit yang datang kepada kita. Ilmu ini pasti akan jadi Value added kepada kita di dalam teknik perawatan yang boleh kita tawarkan di pusat perawatan.

TARIKH; 25 APRIL 2010 (cadangan awal 18 Apr- dipinda atas permintaan pengedar HPA)
TEMPAT: DEWAN HPA CAW. IPOH
PEMBIMBING:1. PJE Mohamad Sani Ibrahim (Sijil Akupuntur Asas)2. Herbalis Shafariah (Sijil Herbalis HPA) 3.Pn Rosliah Mohamed (Dploma Akupuntur Colombo University, Sijil Akupuntur Univesity Xiamen University of China)

YURAN : 100.00 sahaja. (Termasuk 50 jarum untuk bengkel, jamuan, sijil dan nota)

Jangan lepaskan peluang ini untuk membawa rangkaian anda bersama menimba Ilmu Perubatan JAWI. Tempat terhad untuk 20 orang sahaja. Daftar segera: 013 6641872 (Sha)

No comments:

Post a Comment