Friday, August 6, 2010

Nasi Lemak Mesra Jantung di Ipoh

Malam mingguan Ipoh pada 7 Ogos 2010 telah menarik kehadiran 29 orang pengedar HPA di sekitar Ipoh. Perjumpaan ini merupakan mingguan terakhir sebelum Ramadhan. Ia telah diisi dengan pembentangan modul Isu kepenggunaan, Kenali Syarikat dan modul perawatan dengan tajuk :Menu Sihat Bersama HPA. Pengedar Komuniti Ipoh berpeluang menunjukkan kreativiti dengan menyediakan menu sihat berasaskan produk HPA. Terdapat 4 penyertaan iaitu:

1. Menu 1: Nasi Lemak Mesra Jantung oleh PJ Shafariah Ibrahim
2. Menu 2: Nasi Lemak Cuka Nipah oleh Pjx Puan Pauziah
3. Menu 3: Nasi Kurma Aren & Ayam Organik oleh PRX Pn Haslinda
4. Menu 4: Nasi Ayam Organik oleh Pn Hashimah

Menu Nasi Lemak Mesra Jantung menjadi tumpuan dengan rasanya yang luar biasa kerana menggunakan minyak zaitun HPA menggantikan santan kelapa, Corcumin sebagai pewarna organik, Mega 3 Kapsul dan Madu sebagai perisa, Sos Cili dan Sos Tomato sebagai ramuan utama sambal ikan bilis.

Pertandingan ini dihakimi oleh PJS Nik Ahmad Saikhan dan PJS Cikgu Sani. Johan pertandingan menyediakan menu sihat ini akan diumumkan semasa jamuan berbuka Puasa Mega Ipoh yang akan diadakan pada minggu ke 3 Ramadhan. Insyaallah.

Bagi yang berminat untuk mengetahui cara penyediaannya bolehlah menghubungi Unit Herbalis Pn Shafariah di h/p 013 6641872

No comments:

Post a Comment