Sunday, November 8, 2009

GEMPUR & MAKMURKAN CAWANGAN


Unit Perubatan JAWI (Perak) menyahut saranan GM untuk membanyakkan perjumpaan dan program di dewan cawangan agar jualan produk dan kemahiran keusahawanan pengedar-pengedar HPA meningkat. Pada 7 Nov 2009 bertempat di dewan HPA Ipoh, Kursus Refleksologi asas telah berjaya diadakan dengan kehadiran peserta setempat sekitar 22 orang. Menurut saudara Herbalis Khamli selaku pembimbing kursus, lebih banyak program perawatan asas akan didedahkan kepada pengedar-pengedar HPA agar mereka tertarik dan terus istiqamah dengan HPA. Bagi menambah dan mengukuhkan lagi kefahaman dalam bidang perawatan, beliau mencadangkan peserta mendalami melalui program PIC dan Kursus Herbalis 3 minggu yang dianjurkan oleh KPPJ HPA di Jejawi Perlis.


Unit Perubatan JAWI (Perak) juga memakmurkan aktiviti di cawangan HPA Manjung apabila berjaya mengadakan Kursus Mendiagnos Saraf Tapak Tangan Asas pada Ahad-8 Nov 2009 yang lalu. Kehadiran pengedar HPA sekitar 18 orang menjadi pembakar semangat kepada pembimbing kursus iaitu Herbalis PJ Shafariah Ibrahim untuk mengadakan lagi kursus-kursus perawatan di cawangan2 HPA di negeri Perak bergantung kepada permintaan pengedar-pengedar setempat.


Bagi pengedar HPA yang berminat untuk mengikuti kursus perawatan 'Asas Akupuntur' pada bulan Disember 09, yang akan diadakan di dewan HPA Caw Ipoh, boleh hubungi Sha 013 6641872. "KE ARAH MEREALISASIKAN PERUBATAN JAWI"

No comments:

Post a Comment